Det skal din arbejdsgiver. Virksomheden indgår en aftale med en optiker om sikkerhedsbriller med og uden styrke, arbejdsbriller og om skærmbriller.

  • Sikkerhedsbriller betales af arbejdsgiveren
  • Sikkerhedsbriller med styrke betales helt (eller delvist af arbejdsgiveren)
  • Skærmbriller betales af arbejdsgiveren
  • Arbejdsbriller skal skåne medarbejderens private briller, og betales af arbejdsgiveren

En samlet aftale som gælder alle de medarbejdere som har behov for en eller flere af disse briller vil typisk betyde lavere priser pr. medarbejder, nemmere service og mindre administrativt arbejde.

Synsprøver og valg af briller kan via optikeren. Den samlede pris, gyldighedsperiode og omfang for virksomhedsaftalen forhandles med optikeren og den afhænger af antallet af medarbejdere som har brug for briller og hvilke behov de har hver især.

Når aftalen er indgået udfyldes en særlig rekvisition efterhånden som de enkelte medarbejdere har brug for sikkerhedsbriller (m/u styrke), arbejdsbriller eller skærmbriller. Rekvisitionen medbringes til den valgte lokale optiker, som klarer resten.